Kod | ME_WI_2023_2024 |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Informatyki |
Forma studiów | Niestacjonarne |
Poziom kształcenia | Podyplomowe |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | polski |
Minimalna liczba studentów | 30 |
Czas trwania | 2 semestry |
Adres komisji rekrutacyjnej | Politechnika Białostocka Wydział Informatyki ul. Wiejska 45A 15-351 Białystok |
Godziny otwarcia sekretariatu | Wydział Informatyki pokój 019 poniedziałek – piątek od 07:30 do 14:30 tel. (85) 746 90 99 kom. 789 284 909 wi.pd@pb.edu.pl |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
- Tura 1 (26.06.2023 08:00 – 29.09.2023 15:00)
Podczas studiów uczestnicy dowiedzą się na czym polega prowadzenie działań w obszarze handlu elektronicznego za pomocą Internetu i kanałów social media. Uzyskana wiedza ma pomóc w realizacji nowych przedsięwzięć lub transformacji istniejących przedsiębiorstw, rozszerzając pola działań o usługi w obszarze handlu elektronicznego. Po zakończeniu zajęć uczestnicy będą w stanie samodzielnie przygotować strategię rynkową dla sklepu internetowego i koordynować działania związane z jego uruchomieniem oraz funkcjonowaniem.
Podczas zajęć, uczestnicy, krok po kroku realizują projekt zaliczeniowy (w ramach projektów cząstkowych), zawierający kolejne elementy strategii, według określonego schematu i scenariusza:
• analiza potencjału rynku i konkurencji,
• analiza klienta i zdefiniowanie grup docelowych,
• budowa oferty produktowej dopasowanej do grupy docelowej,
• stworzenie propozycji wartości,
• opracowanie języka komunikacji i charakteru marki,
• wybór taktyk dla stworzonego sklepu,
• wybór narzędzi niezbędnych do realizacji strategii: technologia, narzędzia komunikacji, narzędzia wsparcia obsługi klienta, automatyzacja marketingu,
• dobór kanałów komunikacji marketingowej,
• dobór kluczowych partnerstw i określenie niezbędnych zasobów,
• budowa kompetencji i zespołu,
• dobór narzędzi finansowania działalności,
• wdrożenie regulaminów i prawnych wymogów dla sklepu internetowego.
Uczestnikiem studiów podyplomowych może być osoba, która posiada kwalifikację pełną co najmniej na poziomie 6 PRK uzyskaną w systemie szkolnictwa wyższego i nauki.
Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia podyplomowe powinni mieć podstawową wiedzę i umiejętności z zakresu obsługi komputera i urządzeń peryferyjnych oraz znajomość podstawowych zagadnień związanych z technologiami informacyjnymi, Internetem, usługami i możliwościami świadczenia usług przez Internet oraz działaniem social mediów.
Niezbędną wiedzę dotyczącą podstaw marketingu i nowych mediów uczestnik zdobędzie od początku, w trakcie nauki na I semestrze niniejszych studiów.
Studia kierowane są głównie do osób zajmujących stanowiska kierownicze, przedsiębiorców i właścicieli firm, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę o zagadnienia związane z wykorzystaniem narzędzi e-commerce w zarządzaniu, budowie strategii, planowaniu i realizacji działań w obszarze handlu elektronicznego.
Opis studiów
Program studiów
Studia podyplomowe "Menadżer E-Commerce" trwają dwa semestry.
Program studiów (184 godziny: wykłady i pracownie komputerowe) obejmuje następujące przedmioty: • Strategia i podstawy handlu elektronicznego • Narzędzia marketingowe w handlu elektronicznym 1 • Analiza efektywności kanałów sprzedaży online • Pozyskiwanie ruchu w działaniach online • Platformy sprzedażowe w e-commerce - Wprowadzenie • Przygotowanie strategii i ramy prawne działań online • Modele i strategie wdrażania e-commerce • Narzędzia marketingowe w handlu elektronicznym 2 • Model ekonomiczny i optymalizacja konwersji w sklepach internetowych • Platformy sprzedażowe w e-commerce – Allegro i Ekspansja zagraniczna • Zarządzanie handlem elektronicznym • Technologie i aplikacje wykorzystywane w budowie ekosystemu e-commerce
Tryb studiów i częstotliwość zjazdów
Zaoczny, zjazdy w soboty i niedziele, przeważnie 2 razy w miesiącu. Na semestr przypada 10 zjazdów.
Forma zajęć: około 150h zajęcia stacjonarne oraz około 30h zajęć online.
Zaliczenia
Po zrealizowaniu wszystkich zajęć, uczestnicy otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
Rekrutacja
Aby wziąć udział w rekrutacji należy:
• wypełnić podanie o przyjęcie na studia podyplomowe (online);
• załączyć skan dyplomu uczelni wyższej (online) oraz dostarczyć oryginał dyplomu do sekretariatu studiów podyplomowych (Wydział Informatyki Politechniki Białostockiej, pokój 019), celem potwierdzenia za zgodnością z oryginałem;
• opłata rekrutacyjna na studiach podyplomowych nie jest pobierana;
Termin rekrutacji: 26 czerwca - 29 września 2023 (o przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń).
Czesne
Opłata za semestr: 4300,00zł
Opłata za cały rok: 8600,00zł
PROMOCJA: Czesne w wysokości 8000,00zł dla zgłoszeń rekrutacyjnych do dnia 31 sierpnia 2023 r. Po tej dacie obowiązuje cena regularna: 8600,00zł.
Istnieje możliwość rozbicia opłat na 4 lub 8 rat.